Schrijven

Ik ben foodjournalist en schrijf met veel plezier het liefste columns over voeding en communicatie met het doel om mensen zelf aan het denken te zetten. Columns geven mij het meeste voldoening omdat die zich meer op hoofdlijnen richten en daarom mensen eerder in beweging kunnen zetten richting een gezond(er) voedingspatroon. En daar gaat het me uiteindelijk om. Door te veel details kunnen lezers blijven nadenken over en verzanden in de details, terwijl ik liever heb dat mensen met hoofdlijnen aan de slag zouden gaan.

De meeste mensen kennen mij van mijn blog. Ik begon hiermee eind 2010 en besefte toen echt niet dat mijn blog een bron van inspiratie zou zijn, niet alleen voor consumenten, maar ook voor bedrijven en zelfs zeer ervaren professionals. Ik zette veel informatie op een rijtje en schreef daar (soms) gedetailleerde teksten over. Ik ga me meer richten op hoofdlijnen. Uiteraard zal hierbij de inhoud zoals je van mij gewend bent altijd de basis vormen.

Ik ben daarom ook heel blij dat ik elke twee maanden een column kan schrijven voor FoodPersonality. Een column waarmee ik bedrijven aan het denken zet over hoe ze met hun klanten omgaan. De meeste bedrijven denken dat ze actief bezig zijn met de dialoog maar willen alleen maar gelijk krijgen. Bij een dialoog gaat het echter niet om gelijk krijgen maar om actief te luisteren naar je stakeholders. Een externe visie op je aanpak hoe je met klanten communiceert dwingt immers om buiten de geëigende paden te treden en echt de dialoog op te pakken.

Ik weet goed welke onderwerpen spelen en hoe deze bereik op kunnen leveren zonder de waarheid geweld aan te doen. Als je in jouw blad een kritische opbouwende visie wil neem dan contact met me op. Ik schrijf graag voor (toekomstige) professionals met als doel uiteindelijk de consument van duidelijke informatie te voorzien.

Met mijn collega Meijke van Herwijnen schreef ik het boek Sweet Control. Dat kun je hier bestellen.