Nutella financiert Foodwatch

Inmiddels zal bij de meeste mensen wel bekend zijn dat weinig mensen bereid zijn Foodwatch in de lucht te houden. In 2017 hebben ze volgens hun jaarverslag slechts 7.088 donateurs. Er komt dus te weinig geld binnen. Daarom heeft Foodwatch besloten samen te werken met Nutella. Hoe integer ben je dan?

Iets lekkers in beeld zorgt dat je het vaker koopt en eet

Als je iets van gedragsverandering weet, weet je dat als je iets toont daarmee mensen stimuleert om dat te gaan gebruiken als ze dat lekker vinden. Foodwatch laat keer op keer Nutella zien. Blijkbaar hebben ze afspraken gemaakt dat hun financiering afhankelijk is van de omzet van Nutella. Daarom laten ze steeds weer de potjes Nutella zien om jou zo te verleiden.

 

 

Foodwatch kiest voor samenwerking met minst gezonde product

Een saillant detail is dat er ook een dergelijk product op de markt is dat ontwikkeld is door Unilever * dat voor je gezondheid een betere of minder slechte keuze is zowel qua kcal, hoeveelheid suiker als hoeveelheid verzadigd vet. Als Foodwatch jouw gezondheid belangrijk zou vinden hadden ze dus beter kunnen kiezen voor een samenwerking met Unilever.

PS

Geloof jij dit ook? Er zijn veel mensen die hun eigen verstand niet meer gebruiken en alles klakkeloos overnemen, ook dat wat Foodwatch zegt. Dat is niet zo slim. Foodwatch wil vooral donateurs werven en dat gaat beter in de media als je onzin verspreidt. Als er iets over hen wordt geschreven houden ze dit zelfs tegen door te dreigen met een rechter. Hierdoor is dit uitstekende stuk niet gepubliceerd in een tijdschrift. Als je inhoudelijke reactie storend is word je geblokt. Hoe integer is Foodwatch zelf eigenlijk? En even voor de duidelijkheid: natuurlijk werkt Foodwatch niet samen met Nutella. Maar ook Paul Polman van Unilever heeft niets met Nutella te maken, behalve dat het hun concurrent was toen hun chocoladepasta nog niet was verhuisd naar Unilever.

 

* De chocoladepasta is inmiddels overgenomen door Upfield